Wydział Organizacyjny i Obsługi Rady

Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP

 

 

Czym jest ePUAP z perspektywy obywatela

ePUAP czyli elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jest platformą, na której za pomocą określonych podstawowych elementów (usług wspólnych platformy), instytucje publiczne udostępniają usługi oparte na elektronicznych kanałach komunikacji ze swoim otoczeniem (w szczególności przedsiębiorcami i obywatelami, ale również z innymi instytucjami publicznymi) poprzez pojedynczy punkt dostępowy w Internecie.

ePUAP stwarza obywatelom szybszy i bardziej dogodny kontakt z urzędami. Jest pomostem do świata administracji, oferując zestaw elementarnych usług, umożliwiających instytucjom publicznym tworzenie i udostępnianie usług publicznych za pośrednictwem kanałów elektronicznych. Celem ePUAP jest stworzenie jednolitego, bezpiecznego i w pełni zgodnego z obowiązującym prawem, elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych przez administrację publiczną dla obywateli.

Platforma ePUAP i oferowany za jej pośrednictwem dostęp do usług publicznych w postaci elektronicznej, w jednym punkcie, to duża oszczędność czasu oraz zwiększenie produktywności, zapewnienie elastyczności dostępu do danej instytucji, automatyzacja usług publicznych, możliwość wstępnej weryfikacji błędów, dostęp do usług publicznych w Internecie w jednym miejscu.

Uruchomiona platforma będzie umożliwiała w przyszłości definiowanie kolejnych procesów obsługi obywatela, tworzenie kanałów dostępu do poszczególnych systemów administracji publicznej, rozszerzenie zestawu usług publicznych świadczonych elektronicznie.


Zgodnie z ustawą z dnia 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.10.40.230).

 

 

Dostarczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu (podpisanych profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) może odbywać się za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej poprzez wypełnienie  formularza oraz dołączenie do niego wymaganych załączników na stronie ePUAP lub osobiście w punkcie Obsługi Interesanta (B.O.I.) w Starostwie Powiatowym w Zamościu ul Przemysłowa 4.

Skuteczne złożenie drogą elektroniczną wniosku do Urzędu –  wymaga założenia i posiadania bezpłatnego konta użytkownika na platformie  ePUAP (  założenie darmowego  konta ePUAP )

Dostarczenie dokumentów,  podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym jest możliwe w godzinach pracy Urzędu na następujących nośnikach danych: pamięć masowa USB 1.1 lub 2.0, płyta CD-RW. Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.

Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, profilem zaufanym  posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanym podpisem cyfrowym.
Akceptowalne formaty załączników to: DOC, RTF, XLS,  TXT,  BMP, JPG, PDF.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.


Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U.05.200.1651).


Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie „złośliwe" będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

 

Aby uzyskać profil zaufany należy:
1.    zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
2.    wypełnić wniosek o założenie profilu,
3.    udać się do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.


Adres skrytki Starostwa Powiatowego w Zamościu na ePUAP to:

 

/starzam/skrytka

 

 

Aktywne usługi w zakresie elektronicznego składania dokumentów:

Pismo ogólne