Wydział Komunikacji

Opis:

Dyrektor Wydziału - p.Robert Franczak – tel.  845300924

Zastępca Dyrektora - p. Piotr Wróbel - tel. 845300926

 

Wydział Komunikacji

ul. Partyzantów 3 (Delegatura Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zamościu) - parter

wydawanie zezwoleń na transport, nadzór nad stacjami kontroli pojazdów - tel. 845300926

wydawanie praw jazdy, zatrzymywanie uprawnień do kierowania pojazdami - tel. 845300927, 845300928

rejestracja pojazdów - tel. 845300929, 845300930, 845300931

Zadania:

1. dokonywanie rejestracji, czasowej rejestracji pojazdów oraz wydawanie decyzji administracyjnych w przedmiotowym zakresie,
2. wydawanie dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, kart pojazdów, nalepek legalizacyjnych, nalepek kontrolnych oraz tablic rejestracyjnych,
3. wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych, kart pojazdów, nalepek kontrolnych oraz tablic rejestracyjnych w przypadku ich zagubienia, zniszczenia lub kradzieży,
4. wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących wyrejestrowania oraz czasowego wycofania pojazdów z ruchu,
5. wydawanie decyzji o nadaniu w pojazdach cech identyfikacyjnych nadwozia, podwozia i ramy oraz w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej,
6. kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne w celu identyfikacji lub ustalenia danych pojazdów niezbędnych do ich rejestracji,
7. przyjmowanie zawiadomień o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym,
8. przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdów,
9. dokonywanie na wniosek właścicieli pojazdów stosownych adnotacji w dowodach rejestracyjnych oraz kartach pojazdu,
10. prowadzenie rejestrów działalności regulowanej dotyczącej przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
11. wpisywanie przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów do rejestru działalności regulowanej i wydawanie stosownych zaświadczeń w związku z dokonanym wpisem,
12. nadzór i przeprowadzanie okresowych kontroli na stacjach kontroli pojazdów,
13. prowadzenie ewidencji diagnostów uprawnionych do wykonywania badań technicznych pojazdów,
14. wydawanie i cofanie diagnostom uprawnień do wykonywania badań technicznych,
15. prowadzenie spraw dotyczących generowania oraz udostępniania profilu kandydata na kierowcę,
16. wydawanie praw jazdy, wydawanie wtórników praw jazdy, przedłużanie okresu ważności praw jazdy, wymiana praw jazdy oraz dokonywanie wymiany zagranicznych praw jazdy,
17. wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
18. przyjmowanie zawiadomień o utracie, zniszczeniu praw jazdy, a także zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nich zawartych,
19. dokonywanie w prawach jazdy wpisów potwierdzających odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyśpieszonej albo szkolenia okresowego,
20. wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi lub przewożącymi wartości pieniężne oraz przedłużanie terminu ważności tych zezwoleń i rozszerzanie ich zakresu,
21. wydawanie decyzji administracyjnych o skierowaniu kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie tramwajem na badanie lekarskie,
22. wydawanie decyzji administracyjnych o skierowaniu kierowcy lub osoby posiadającej pozwolenie na kierowanie tramwajem na badanie psychologiczne,
23. wydawanie decyzji administracyjnych o skierowaniu kierowcy na kurs reedukacyjny,
24. kierowanie osób posiadających prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji w formie egzaminu państwowego,
25. prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących kierowców dotyczących przekroczenia 24 punktów karnych przypisanych w związku z wielokrotnym naruszeniem przepisów ruchu drogowego,
26. prowadzenie postępowań wobec osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami które przekroczyły o ponad 50 km/h prędkość w terenie zabudowanym,
27. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem postanowień prokuratury oraz sądu dotyczących zatrzymania praw jazdy, a w szczególności przekazanych do wykonania wyroków w sprawie orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów silnikowych,
28. wydawanie decyzji administracyjnych o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdami,
29. wydawanie decyzji administracyjnych o przywróceniu uprawnienia
do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn stanowiących uzasadnienie jego cofnięcia,
30. prowadzenie ewidencji osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami oraz osób, w stosunku do których orzeczone zostały zakazy prowadzenia pojazdów,
31. zwracanie zatrzymanych praw jazdy lub pozwoleń na kierowanie tramwajem w związku z ustaniem przyczyn uzasadniających ich zatrzymanie,
32. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców i wydawanie stosowanych zaświadczeń potwierdzających dokonanie wpisu do w/w rejestru,
33. wydawanie decyzji administracyjnych o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców i dokonywanie wykreślenia z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
34. kontrola działalności ośrodków szkolenia kierowców,
35. prowadzenie ewidencji instruktorów prowadzących szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz wpisywanie, odmowa wpisu i skreślenie instruktorów z w/w ewidencji, a ponadto wydawanie instruktorom stosownej legitymacji,
36. prowadzenie ewidencji wykładowców, wydawanie stosownych zaświadczeń potwierdzających wpis oraz dokonywanie odmowy wpisu i skreślenia wykładowcy z ewidencji,
37. wydawanie zaświadczeń dotyczących posiadanych uprawnień do kierowania pojazdami,
38. współpraca z wojewódzkimi ośrodkami ruchu drogowego w zakresie przekazywania informacji o wynikach egzaminu państwowego uzyskiwanych przez osoby, które ukończyły szkolenie w poszczególnych ośrodkach szkolenia kierowców,
39. prowadzenie spraw dotyczących usuwania oraz przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg położonych na terenie powiatu,
40. przygotowywanie wniosków do sądu o orzeczenie przepadku na rzecz powiatu pojazdów usuniętych z dróg w przypadku ich nieodebrania z parkingu strzeżonego w przewidzianym przepisami terminie,
41. współpraca z administratorem Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w zakresie prowadzenia zbioru danych i informacji o pojazdach i kierowcach,
42. współdziałanie w zakresie właściwości rzeczowej z innymi organami administracji publicznej, jednostkami policji, żandarmerii wojskowej, sądami, prokuraturą, strażą graniczną, organami podatkowymi, wojewódzkimi ośrodkami ruchu drogowego, wojewódzkimi inspektoratami
transportu drogowego oraz Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego (KREPTD),
43. prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na wykonywanie regularnych, regularnych specjalnych oraz okazjonalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
44. prowadzenie spraw z zakresu zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, a w szczególności wydawanie, odmowa, zmiana, wygaszanie, przenoszenie uprawnień w przypadku śmierci ich posiadacza oraz cofanie uprawnień w tym zakresie,
45. opiniowanie i koordynacja rozkładów jazdy na liniach komunikacyjnych przebiegających przez teren powiatu,
46. sporządzanie sprawozdań dotyczących wydawanych uprawnień na wykonywanie transportu osób i rzeczy,
47. przeprowadzanie badań i analiz potrzeb przewozowych,
48. wydawanie licencji oraz zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz osób i rzeczy,
49. wydawanie zaświadczeń o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym, dokonywanie zmiany tych zaświadczeń oraz wydawanie w tych sprawach dodatkowych wypisów do zaświadczeń,
50. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie cofnięcia, zmiany lub wygaśnięcia licencji lub zezwoleń w krajowym transporcie drogowym,
51. prowadzenie kontroli i nadzoru w stosunku do przedsiębiorców w zakresie udzielonych licencji oraz zezwoleń,
52. prowadzenie spraw dotyczących wyrażenia zgody na korzystanie przez przewoźników z przystanków komunikacyjnych położonych przy drogach powiatowych.


Sprawy prowadzone przez wydział:
REJESTRACJA POJAZDÓW

WYMAGANE DOKUMENTY :
1. wniosek właściciel o rejestrację pojazdu
2. dowód własności pojazdu
3. karta pojazdu jeżeli była wydana ( przedmiotowy dokument wydawany jest od 1 lipca 1999 r. )
4. wyciąg ze świadectwa homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji , jeżeli są wymagane
5. zaświadczenie on pozytywnym wyniku badania technicznego , jeżeli jest wymagane
6. dowód rejestracyjny , jeżeli pojazd był zarejestrowany
7. dowód odprawy celnej przywozowej , jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa trzeciego
8. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej , jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z państwa członkowskiego
9. zaświadczenie wydane przez właściwy organ potwierdzające :
- uiszczenie podatku od towarów i usług , jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego
- brak takiego obowiązku
10. dowodu wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, lub oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów, o których mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktury zawierającej takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.


Termin załatwienia spraw

30 dni od daty złożenia wniosku .
Termin może być przedłużony do 14 dni w związku z koniecznością wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu .

Forma załatwienia sprawy :

Decyzja administracyjna

Informacje :

Zgodnie z Art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo ruchu drogowym po złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu starosta dokonuje z urzędu czasowej rejestracji pojazdu .

Szczegółowy zakres wymogów dotyczących rejestracji pojazdów reguluje:

-ustawa Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. ( tekst jednolity z 2012 r. Dz.U. z 2012 r. poz. 1137 );

-rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów z dnia         22 lipca 2002 r. ( tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 186, poz. 1322 );

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych spawach ( tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 137, poz. 968 ).

 

WYREJESTROWANIE POJAZDU

WYMAGANE DOKUMENTY :
1. W przypadku przekazania pojazdu , w celu jego utylizacji do przedsiębiorstwa utylizacji pojazdów lub składnicy złomu wyznaczonej przez wojewodę :
- zaświadczenie o przekazaniu pojazdu posiadającego numer VIN lub numer nadwozia , podwozia albo ramy do składnicy złomu wyznaczonej przez wojewodę
- dowód rejestracyjny
- kartę pojazdu , jeżeli była wydana
- tablice rejestracyjne
2. W przypadku kradzieży pojazdu
- dowód rejestracyjny
- kartę pojazdu , jeżeli była wydana
- stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży
3. W przypadku wywozu pojazdu z kraju , jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę
- dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę
- stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną
- lub dokument potwierdzający zarejestrowanie pojazdu z granicą

Opłaty skarbowe:
10 zł za decyzję o wyrejestrowaniu


Termin załatwienia sprawy:
W sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego do 30 dni
W praktyce niezwłocznie ( w dniu złożenia wniosku następuje wydanie decyzji administracyjnej )

Forma załatwienia sprawy:
Decyzja administracyjna


CZASOWE WYCOFANIE POJAZDU Z RUCHU


WYMAGANE DOKUMENTY

Do wniosku o wycofanie czasowe z ruchu właściciel pojazdu zarejestrowanego dołącza :

1) dowód rejestracyjny ;
2) kartę pojazdu , jeżeli była wydana ;
3) tablice rejestracyjne

Dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne zatrzymuje się w depozycie organu rejestrującego .
Wycofaniu czasowemu podlegają zarejestrowane :

1) samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t ;
2) ciągniki samochodowe
3) pojazdy specjalne
4) autobusy


Opłata administracyjna :

Za decyzję o czasowym wycofaniu za okres 2 miesięcy 80 zł
Za każdy kolejny miesiąc wycofania :

4zł - od 3 do 12 miesiąca

2 zł - od 13 - 24 miesiąca

0,25 zł - od 25 - 48 miesiąca.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY :
W sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego do 30 dni .
W praktyce w dniu złożenia wniosku możliwe jest wydanie decyzji administracyjnej .

FORMA ZAŁATWIENIA :
Decyzja administracyjna

ZAWIADOMIENIE O ZBYCIU POJAZDU

WYMAGANE DOKUMENTU :

1. Zawiadomienie o zbyciu ( druk wydawany na stanowisku ds. rejestracji pojazdów) ;
2. Kopia dokumentu na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu .

OPŁATY SKARBOWE :

Nie podlega opłacie skarbowej

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY :

Niezwłocznie tj. w dniu złożenia zawiadomienia

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY :

Czynność materialno-techniczna


WYDAWANIE DOWODÓW REJESTRACYJNYCH ZATRZYMANYCH PRZEZ POLICJĘ


WYMAGANE DOKUMENTY :

1. Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policję .
2. Pokwitowanie wydane przez funkcjonariusza Policji o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego .
3. Dowód osobisty


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY :

Niezwłocznie tj. w dniu złożenia wniosku o zwrot dowodu rejestracyjnego

WYDAWANIE UPRAWNIEŃ DO KIEROWANIA POJAZDEM

WYMAGANE DOKUMENTY:
1.dowód osobisty, a w przypadku jego braku zaświadczenie z Urzędu Gminy o zameldowaniu oraz nr PESEL;
2.prawo jazdy w przypadku rozszerzenia kategorii;                                                                    
3.wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm,

Termin załatwienia sprawy:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku od 9 do 14 dni (zachowanie przedmiotowego terminu uzależnione jest od producenta dokumentów – Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. )
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwienia sprawy
Decyzja administracyjna


WYDAWANIE MIĘDZYNARODOWYCH PRAW JAZDY

WYMAGANE DOKUMENTY:
1.dowód osobisty, a w przypadku jego braku zaświadczenie z Urzędu Gminy o zameldowaniu oraz nr PESEL;
2.wypełniony wniosek;
3.
wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm;
4.kserokopia zniszczonego prawa jazdy wraz z oryginałem do wglądu;


Termin załatwienia sprawy:
Do 3 dni.

Forma załatwienia sprawy
Decyzja administracyjna

Informacje
Zgodnie z przepisami prawo jazdy międzynarodowe może być wydane przez każdego Starostę.


WYMIANA PRAW JAZDY

WYMAGANE DOKUMENTY:
1.dowód osobisty, a w przypadku jego braku zaświadczenie z Urzędu Gminy o zameldowaniu oraz nr PESEL;
2.wypełniony wniosek;
3.
wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm;

4.kserokopia zniszczonego prawa jazdy wraz z oryginałem do wglądu;


Termin załatwienia sprawy:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku od 9 do 14 dni (zachowanie przedmiotowego terminu uzależnione jest od producenta dokumentów – Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. )
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwienia sprawy:
Decyzja administracyjna


WTÓRNIK PRAWA JAZDY W PRZYPADKU ZNISZCZENIA ORYGINAŁU

WYMAGANE DOKUMENTY:
1.dowód osobisty, a w przypadku jego braku zaświadczenie z Urzędu Gminy o zameldowaniu oraz nr PESEL;
2.wypełniony wniosek;
3.
wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm;

4.kserokopia zniszczonego prawa jazdy wraz z oryginałem do wglądu;


Termin załatwienia sprawy:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku od 9 do 14 dni (zachowanie przedmiotowego terminu uzależnione jest od producenta dokumentów – Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S. A. ).
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwienia sprawy
Decyzja administracyjna

Informacje

Zgodnie z Art. 18 ustawy o kierujących pojazdami z dnia 05 stycznia 2011 r. osoba posiadająca prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem jest obowiązana zawiadomić Starostę o utracie tego dokumentu, jego zniszczeniu w stopniu powodującym nieczytelność, a także o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia.

WTÓRNIK PRAWA JAZDY W PRZYPADKU ZMIANY DANYCH (nazwiska, adresu)

WYMAGANE DOKUMENTY:
1.dowód osobisty, a w przypadku jego braku zaświadczenie z Urzędu Gminy o zameldowaniu oraz nr PESEL;
2.wypełniony wniosek;
3.
wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm;
4.kserokopia zniszczonego prawa jazdy wraz z oryginałem do wglądu;


Termin załatwienia sprawy:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku od 9 do 14 dni (zachowanie przedmiotowego terminu uzależnione jest od producenta dokumentów – Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S. A. ).
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwienia sprawy
Decyzja administracyjna

Informacje
Zgodnie z Art. 18 ustawy o kierujących pojazdami z dnia 05 stycznia 2011 r. osoba posiadająca prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem jest obowiązana zawiadomić Starostę o utracie tego dokumentu, jego zniszczeniu w stopniu powodującym nieczytelność, a także o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych,
w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia.

UDZIELANIE LICENCJI,WYDAWANIE ZEZWOLEŃ I ZAŚWIADCZEŃ NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO OSÓB I RZECZY

Udzielanie licencji, wydawanie zezwoleń i zaświadczeń na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy
- ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym ( t. j. Dz. U. z 2012r., poz.1265 z późniejszymi zmianami)

Wymagane dokumenty:

1. wniosek przedsiębiorcy o wydanie licencji.
2. kserokopia certyfikatu ( świadectwa ) kompetencji zawodowej przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie.
3. zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w Art.5 ust.5 pkt. 1 w/w ustawy.
4. dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w Art. 5 ust. 3 pkt 3 ( tzw. zabezpieczenie finansowe ) - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE)                NR 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. art. 7.
a) 9000 euro – na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do
transportu drogowego
b) 5000 euro – na każdy następny pojazd samochodowy.
5. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia ( zatrudnieniu ) kierowców
spełniających warunki :
- posiadają uprawnienia określone przepisami prawa o ruchu
drogowym
oraz innych przepisach określających wymagania w stosunku do
kierowców
- nie byli skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa
przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku, o których mowa Art.5 ust.3 pkt 4 ustawy.
6. wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami dowodów
rejestracyjnych albo kserokopie dowodów rejestracyjnych, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów – dokument potwierdzający prawo do dysponowania nim.
7.pełnomocnictwo ( tylko gdy strona działa przez ustawowego lub statutowego przedstawiciela).

8.dowód wpłaty za wydanie licencji.

9.potwierdzenie posiadania bazy eksploatacyjnej.

 



OPŁATY ZA LICENCJĘ: szczegółowy zakres określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych z dnia 5 lipca 2004r. ( Dz.U. Nr 159, poz.1664 z późniejszymi zmianami)

Wnioskodawca powinien posiadać oryginały wymaganych dokumentów
( do wglądu w chwili złożenia wniosku )



Termin załatwiania spraw:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku o udzielenie licencji załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku, sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwiania sprawy:
Decyzja administracyjna.


Wydanie zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne

Wymagane dokumenty:

1. wniosek o wydanie zaświadczenia.
2. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki:
- posiadają uprawnienia określone przepisami prawa o ruchu drogowym oraz innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców;
- nie byli skazani prawomocnym sądu za przestępstwa umyślne przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku, o których mowa w Art.5 ust.3 pkt 4 ustawy o transporcie drogowym
3. wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami dowodów
rejestracyjnych albo kserokopie dowodów rejestracyjnych, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów – również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi.
4. pełnomocnictwo ( tylko gdy strona działa przez ustawowego lub
statutowego przedstawiciela).
5. dowód wpłaty za wydanie zaświadczenia.

OPŁATY ZA ZAŚWIADCZENIA: szczegółowy zakres określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych z dnia 4 grudnia 2007r. ( Dz. U. nr 235, poz. 1726 z późn. zm. )


Wnioskodawca powinien posiadać oryginały wymaganych dokumentów
( do wglądu w chwili złożenia wniosku )


Termin załatwiania spraw:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku o wydanie zaświadczenia załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku, sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwiania sprawy:
Zaświadczenie.



Wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym - zgodnie z Art.18 ust.1 pkt 1 lit. e ustawy o transporcie drogowym ( obszar powiatu )

Wymagane dokumenty:

1. wniosek o wydanie ( zmianę ) zezwolenia.
2. proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej, podaną w kilometrach, i odległości między przystankami, kursy oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania codziennych przewozów, zgodnie z rozkładem jazdy
3. schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami;
4. potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi;
5. zobowiązanie do zamieszczania informacji o godzinach odjazdów na tabliczkach przystankowych na przystankach;
6. cennik;
7. wykaz pojazdów, z określeniem ich liczby oraz liczby miejsc, którymi wnioskodawca zamierza wykonywać przewozy
8. kserokopię licencji.



OPŁATY ZA ZEZWOLENIA: szczegółowy zakres określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych z dnia

4 grudnia 2007r. ( Dz. U. nr 235, poz. 1726 z późn. zm. )


Wnioskodawca powinien posiadać oryginały wymaganych dokumentów
( do wglądu w chwili złożenia wniosku )



Termin załatwiania spraw:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku o wydanie zezwolenia załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku, sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwiania sprawy:
Decyzja administracyjna.



Wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym


Wymagane dokumenty:

1. informacja określająca grupę osób, która będzie uprawniona do
korzystania z przewozu;
2. proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny
odjazdów i przyjazdów środków transportowych, długość linii
komunikacyjnej, podaną w kilometrach, i odległości między
przystankami oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania
codziennych przewozów, zgodnie z rozkładem jazdy;
3.schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną
i przystankami;
4. potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych
i przystanków innych niż zlokalizowane przy drogach publicznych, ustalone z ich właścicielami lub zarządzającymi;
5. kserokopie licencji.


OPŁATY ZA ZEZWOLENIA: szczegółowy zakres określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych z dnia

4 grudnia 2007r. ( Dz. U. nr 235, poz. 1726 z późn. zm. )

Wnioskodawca powinien posiadać oryginały wymaganych dokumentów
( do wglądu w chwili złożenia wniosku )



Termin załatwiania spraw:
W przypadku pozytywnej weryfikacji dokumentów załączonych do wniosku o wydanie zezwolenia załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku, sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 60 dni od daty wszczęcia postępowania.

Forma załatwiania sprawy:
Decyzja administracyjna.

Wykaz stacji kontroli pojazdów funkcjonujących na terenie powiatu zamojskiego.

1. Handel-Transport Art. Rolno-Przemysłowymi Wiesław Oczkoś
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów – LZA/001
ul. Zamojska 164, 22-460 Szczebrzeszyn
e-mail: wojciech2104@o2.pl
2. ZURIS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością –
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów – LZA/002
Płoskie 1, 22-400 Zamość
e-mail: zuris.skp@o2.pl
3. Stacja Paliw „PETSUL” Spółka Jawna Peć Mirosław, Peć Małgorzata
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów – LZA/003
Majdan Wielki 388, 22-440 Krasnobród
e-mail: oskp.petsul@op.pl
4. Andrzej Rzemieniak Stacja Kontroli Pojazdów
Nielisz 10A, 22-413 Nielisz
Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów ABTE – LZA/002/P
-zakres uprawnień: zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 1 lit. a), b) i c)
ustawy Prawo o ruchu drogowym
e-mail: nielisz@onet.pl
5. Spółdzielnia Transportowo-Handlowa
Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów ABTE – LZA/003/P
ul. Lubelska 7, 22-460 Szczebrzeszyn
- zakres uprawnień: zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 1 lit. a), b) i c)
ustawy Prawo o ruchu drogowym
e-mail: sth.szczebrzeszyn@onet.eu
6. Przedsiębiorstwo Handlowe „SKŁAD FABRYCZNY” Jan Michnowicz
Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów ABT – LZA/004/P
Brody Małe 163, 22-460 Szczebrzeszyn
- zakres uprawnień: zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 1 lit. a), b)
ustawy Prawo o ruchu drogowym
e-mail: biuro@phskladfabryczny.pl
7. Centrum Renowacji SANDBLAST Grzegorz Piela
Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów ABT – LZA/005/P
ul. Szkolna 6, 22-440 Krasnobród
- zakres uprawnień: zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Prawo
o ruchu drogowym
e-mail: pielagrzesiek@gmail.com
8. Stanisław Kusiak Stacja Obsługi Pojazdów
Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów ABTE – LZA/006/P
22-455 Miączyn 48A
- zakres uprawnień: zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 1 lit. a), b) i c) ustawy Prawo
o ruchu drogowym
e-mail: stkusiak@wp.pl
9. Mirosław Momot - Warsztat Samochodowy „MOMOT”
Blacharstwo, Mechanika Pojazdowa, Lakiernictwo
Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów ABT – LZA/007/P
Zawada 37A, 22-400 Zamość
- zakres uprawnień: zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Prawo
o ruchu drogowym
e-mail: serwis@auto-momot.pl

 

 Opłaty:
Opłaty związane z rejestracją oraz czasową rejestracją pojazdów:

a) dowód rejestracyjny - 54,00 zł
b) komplet nalepek legalizacyjnych - 12,50 zł
c) nalepka kontrolna na szybę pojazdu - 18,50 zł
d) tablice rejestracyjne samochodowe - 80 zł
e) tablice rejestracyjne motocyklowe – 40 zł
f) tablice rejestracyjne motorowerowe – 30 zł
g) tablice indywidualne – 1000 zł
h) tablice zabytkowe samochodowe – 100 zł
i) tablice zabytkowe motocyklowe – 50 zł
j) pozwolenie czasowe – 13,50 zł
k) tablice tymczasowe samochodowe – 30 zł
l) tablice tymczasowe motocyklowe – 12 zł
m) tablice tymczasowe motorowerowe – 12 zł
n) karta pojazdu - 75 zł
Opłaty związane z wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami oraz szkoleniem kierowców :

a) prawo jazdy – 100 zł
b) międzynarodowe prawo jazdy – 35 zł
c) legitymacja instruktora nauki jazdy – 40 zł
d) zezwolenie na prowadzenie szkolenia kandydatów na kierowców – 500 zł



Wysokość opłaty ewidencyjnej wynosi:
1)za wydanie:
a) dowodu rejestracyjnego - 0,50 zł,
b) pozwolenia czasowego - 0,50 zł,
c) zalegalizowanych tablic (tablicy)rejestracyjnych - 0,50 zł,
d) nalepki kontrolnej - 0,50 zł,
e) karty pojazdu dla pojazdu samochodowego innego niż określony w art.77 ust.1 ustawy - 0,50 zł,
f) dokumentu stwierdzającego uprawnienia do kierowania pojazdem - 0,50 zł

DO POBRANIA: