Wydział Planowania i Rozwoju Powiatu

Opis:

 

 

W skład wydziału wchodzą:


1) wieloosobowe stanowisko pracy ds. przygotowania, realizacji i zarządzania projektami inwestycyjnymi,
2) wieloosobowe stanowisko pracy ds. inwestycji drogowych i kubaturowych oraz zarządzania ruchem.

 

 

1. w zakresie planowania i rozwoju:


1) opracowywanie i współpraca przy opracowywaniu dokumentów o charakterze strategicznym w zakresie rozwoju powiatu, ich aktualizacja i monitoring procesu wdrażania,
2) opracowywanie materiałów do dokumentów strategicznych województwa lubelskiego,
3) zgłaszanie uwag i sugestii do obecnych i planowanych programów służących pozyskiwaniu środków zewnętrznych,
4) współpraca z jednostkami samorządowymi, rządowymi i organizacjami pozarządowymi ukierunkowanymi na rozwój lokalny,
5) przygotowywanie uchwał dotyczących realizacji projektów przez powiat,
6) przygotowywanie uchwał, umów i porozumień dotyczących wspólnej realizacji oraz współfinansowania projektów z innymi jednostkami samorządowymi,
7) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie gromadzenia informacji o dostępnych terenach inwestycyjnych i przedsiębiorczości w powiecie,

 

2. w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych:


1) monitorowanie możliwości pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych (krajowych i zagranicznych) na realizację zadań własnych powiatu oraz analiza warunków dostępu i uczestnictwa w procedurze aplikacyjnej,
2) opracowywanie we współpracy z merytorycznymi wydziałami starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi wniosków aplikacyjnych w celu pozyskania zewnętrznych źródeł dofinansowania,
3) współpraca z właściwymi merytorycznie wydziałami starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie wdrażania, realizacji i rozliczania projektów realizowanych przez powiat,
4) współpraca z właściwymi merytorycznie wydziałami starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie monitoringi i sprawozdawczości projektów realizowanych przez powiat w okresie ich trwałości,
5) udostępnianie przedstawicielom Instytucji Zarządzających i Kontrolujących informacji i dokumentów dotyczących realizowanych projektów z udziałem środków zewnętrznych,
6) przechowywanie dokumentacji realizowanych projektów z udziałem środków zewnętrznych,
7) prowadzenie merytorycznej zakładki o realizowanych projektach na stronie internetowej powiatu zamojskiego,
8) prowadzenie działalności w zakresie pozyskiwania i łączenia środków finansowych na realizację zadań publicznych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego,

 

3. w zakresie drogownictwa - nadzór w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych należących do kompetencji Zarządu Powiatu, a realizowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Zamościu z wyłączeniem zadań prowadzonych przez Wydział Komunikacji:

1) opracowywanie planu rozwoju sieci drogowej dla powiatu zamojskiego,
2) współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w Zamościu w zakresie utrzymania i eksploatacji dróg i mostów powiatowych,
3) współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w Zamościu w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych,
4) prowadzenie spraw z zakresu zaliczania dróg do określonej kategorii dróg publicznych,
4. w zakresie ruchu drogowego - realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, związanych z zarządzaniem ruchem na drogach 18 powiatowych i gminnych oraz współdziałanie w tym zakresie z Policją i Zarządem Dróg Powiatowych, a w szczególności:
1) rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu,
2) opracowywanie lub zlecenie do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
3) zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów i określenie terminu, w którym powinna być wprowadzona organizacja ruchu,
4) przekazywanie zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji,
5) przechowywanie projektów organizacji ruchu i prowadzenie ich ewidencji,
6) opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych we współpracy z ZDP w Zamościu,
7) prowadzenie kontroli prawidłowości, zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacja ruchu,
8) współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządcami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami,
9) realizacja zadań w zakresie wydawania zezwoleń na wykorzystanie dróg powiatowych w sposób szczególny.